23-25 Жовтень, 2019

МВЦ, Броварський пр-т, 15
Київ, Україна

Новости

19 грудня 2017

Топ-15 найприбутковіших продуктових мереж

Ринок ритейлу пережив найскладніші часи. За даними дослідницької компанії GT Partners Ukraine, в першому півріччі 2017 року продовольчі рітейлери відкрили в Україні 229 нових мережевих магазинів, що на 13% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Це найкращий показник за останні п'ять років. Наприклад, за шість місяців 2013 року мережі відкрили 185 торгових точок, а в січні-червні 2014 року - 211.

Хто відкриває найбільше?
На першому місці за кількістю нових магазинів виявилася мережа дискаунтерів "АТБ", яка в першому півріччі відкрила 47 нових торгових точок і збільшила свою мережу до 882. На другому місці активно розвивається ритейлер з Кривого Рогу "Делвой" - 19, до 128 магазинів. Третє місце у компанії Fozzy Group ( "Сільпо", "Фора", Fozzy C & C та ін.), Яка придбала 18 новими об'єктами і управляє мережею з 528 магазинів. Всього в Україні налічується понад 4300 мережних продовольчих магазинів.

Найцікавішим для розвитку рітейлерів виявився захід країни. За даними GT Partners Ukraine, в цьому регіоні відкрито 32% від загальної кількості нових магазинів. На захід пильну увагу рітейлери звернули всього три роки тому після початку військових дій на сході, які змусили бізнесменів відмовитися від своїх активів на непідконтрольною Україні території. Так, "АТБ" втратила в Донецькій і Луганській областях близько 150 своїх магазинів, оцінивши збитки в 1 млрд грн. Зараз дискаунтерами мережі керують наближені "до керівництва" ОРДЛО бойовики.

Регіональний зріз
Чим приваблює рітейлерів захід? За словами заступника голови наглядової ради компанії "Пакко Холдинг" (мережі "Пакко", "Вопак") Олега Мерченка, конкуренція на заході країни поки не дуже жорстка. При цьому рівень життя місцевого населення, яке отримує допомогу від своїх родичів-заробітчан, набагато вище в порівнянні з іншими регіонами країни. Саме тому асортимент імпортних товарів в магазинах на заході теж набагато вище. Близькість до кордону з Польщею, Словаччиною та Угорщиною дозволяє залучати іноземців, які не тільки заливають більш дешеве паливо на українських АЗК, а й скуповуються в місцевих магазинах. Наприклад, алкогольні напої в Україні в півтора рази дешевше, ніж в країнах Східної Європи. Цим користуються і самі рітейлери, які рекламують свої магазини в прикордонних зонах на словацькому, польською або угорською мовами.

Основна маса продовольчих мереж, що працюють на заході країни, місцеві. "Вони не витримують конкуренції і готові продаватися", - говорить співвласник продовольчої мережі "Фуршет" Ігор Баленко. За рахунок їх покупки більші конкуренти можуть швидко збільшити свою частку на ринку. Перші передумови до цього спостерігаються вже зараз. Наприклад, в листопаді минулого року стало відомо, що мережа "АТБ" викуповує частину торгових точок рітейлера "Барвінок". Суму угоди сторони не називали. Переговори активно ведуться і з іншими локальними мережами, розповів інвестиційний банкір, який побажав залишитися неназваним. "Місцеві ритейлери розуміють, що не зможуть конкурувати з національними мережами, якщо вони відкриють свої торгові точки по сусідству", - говорить він. На продаж виставлені активи мережі "Колібріс".

У трійку лідерів за темпами розвитку увійшли також схід (25%) і південь країни (14%). Колись популярний регіон для розвитку рітейлерів - Київ - в першому півріччі виявився на передостанньому місці: тільки 8% від загальної кількості магазинів, за даними GT Partners Ukraine, відкрилося в столиці. Причина - брак приміщень в прохідних місцях для нових торгових точок або будівництва великих гіпермаркетів. Саме тому існуючі рітейлери набувають або компанію конкурентів, або їх обладнання, товарні залишки і переуступку прав оренди (юридична особа з боргами залишається у попереднього власника). Так, в кінці червня компанія "Ашан Рітейл Україна" повідомила про підписання угоди про викуп активів українського дистриб'ютора "Караван", який управляв дев'ятьма гіпермаркетами в країні. Антимонопольний комітет України схвалив проведення цієї операції. Раніше мережа "Ашан" заявила про намір розвивати мережу невеликого формату - "магазинів біля будинку".


Продовольственный ритейл

   

Чистый доход

Чистая прибыль

Компания

2016, млн грн

2015, млн грн

2016, рост, %

2016, млн грн

2015, млн грн

0

АТБ-Маркет

48 376

38 605

25

1605

2362

0

Фоззи-Фуд (ТМ "Сильпо")

34 739

35 023

-1

-436

-1406

0

МЕТРО Кэш энд Керри Украина

11 822

10 174

16

-671

-2001

0

Ашан Украина Гипермаркет

9713

8865

10,00

203

-196

0

Фудмережа (ТМ "Велика кишеня")

7014

6109

15,00

-44

3

2

Экспансия (ТМ Fozzy)

6614

5078

30,00

-245

-255

-1

Омега (ТМ "Варус")

6422

5415

19

1

-68

-1

Фора

6390

5160

24

-88

-39

4

Новус Украина

5593

3036

84,00

-99

271

-1

Таврия Плюс (ТМ "Космос")

5203

4843

7,00

55

12

-1

ЭКО

4774

4760

0,00

47

-338

0

Группа ритейла Украины (ТМ "Караван")*

3756

3 302

14,00

1

14

1

Альянс Маркет

3280

2982

10,00

-68

-43

-3

Украинский ритейл (ТМ "Брусниця")

3039

3630

-16,00

-128

-439

0

Ритейл Центр (ТМ "Фуршет")

2709

2641

3,00

0

-7


Джерело: https://delo.ua
Назадimg

Archive