23-25 Жовтень, 2018

МВЦ, Броварський пр-т, 15
Київ, Україна

Новости

29 вересня 2017

Штрих-коди як маркетинг-ідентифікація.

 
 Ринок виробництва продуктів харчування - один з найбільш конкурентно насичених FMCG ринків. Адже, дійсно, який з продуктів харчування або напоїв не візьми, на думку прийде не один десяток ТМ безлічі локальних і міжнародних виробників. У боротьбі за залучення уваги покупця до продукту на полиці першу скрипку грає, звичайно ж, упаковка (етикетка) - її дизайн, форма, матеріал з якого виготовлена ​​і т.д.

 Маркетологи виробничих компаній, виводячи новий продукт на ринок або проводячи його ребрендинг, приділяють багато уваги логотипу продукту / ТМ, візуалізації. Виносять на упаковку властивості, переваги і додаткові цінності, вигоди від споживання продуктів - все, що відрізняє товар серед аналогічних конкурентних товарів. При цьому на упаковці (етикетці) вказується обов'язкова інформація, запропонована чинним законодавством країни, в якій проведений товар і/або країни, в якій буде здійснюватися його продаж: найменування і склад продукту, терміни і умови зберігання, рекомендації по використанню/приготування, контактні дані виробника/імпортера, інше. Для забезпечення автоматизованої ідентифікації товарів на шляху «від виробника до каси в магазині» розміщують штрих-код.

 Як нам відомо, основною метою штрихового кодування є автоматизований облік товарно-грошового обороту між торговими партнерами в роздрібній торгівлі. Облік - не єдина функція штих-коду. Деякі креативні виробники використовують штрих-код як додатковий носій інформації в комунікації зі споживачем. При цьому мова спілкування не має ніякого значення, так як використовується графіка, а основне призначення штрих-коду – облік, не змінюється.  Такий творчий прийом використовують не тільки виробники продуктів харчування, а й власники власних торговельних марок.

Штрих-коди з графікою підкреслюють, підсилюють маркетингову інформацію, зображену на упаковці відповідно стратегії позиціонування товару. Які ж повідомлення несуть штрих-коди?

 Звернення до патріотичних почуттів, традицій країни, в якій вироблені або будуть споживатися продукти. Штрих-код на тлі прапора країни, в якій проведений продукт або в обрамленні національних візерунків, елементів. Такі штрих-коди нанесені на етикетку насіння соняшнику.


Повідомлення про можливість поєднання товару з іншими продуктами.  Так надходять виробники чаю, кави, рекомендуючи вживати ці напої з різними кондитерськими виробами. Зображення штрих-коду у вигляді пляшки надає індивідуальності товару, підкреслюючи призначення продукту (напій).
 
 Виробники звертають увагу покупця на сировинне, географічне походження продукту. З якої сировини вироблені бакалійні товари (крупи, спеції), соки: злаки, пряні трави, овочі, фрукти. В якій місцевості проведена мінеральна вода (екологічно чистий регіон, заповідна зона).

  Про можливості економного вибору говорить покупцем штрих-код у вигляді гаманця. Даний штрих-код використовується на товарах СТМ, одного з провідного рітейлера країни. Покупці можуть побачити на упакованих крупах рекомендований виробником оптимальний спосіб приготування (варіння) - штрих-код у вигляді посуду для приготування.

 Повторення логотипу компанії на штрих-коді використовується для залучення уваги до іміджевого елементу компанії, підвищення лояльності до неї.

 Сьогодні тільки виробляти якісні й доступні продукти харчування недостатньо. Провідну роль в просуванні продуктів харчування, напоїв займає комунікація зі споживачами. Важлива кожна дрібниця. Штрих-код в поєднанні з графікою підкреслює додаткові цінності, унікальність продукту, а також зміцнює, підтримує образ бренду.

Олена Сініціна, к.е.н., керівник виставки продуктів харчування та напоїв WorldFood Ukraine.

Назадimg

Archive